17 Temmuz 2009 Cuma

MARMARA Üniversitesi hakkında genel bilgiler

Üniversite Türü Devlet Kuruluş Tarihi 1883 Rektör Prof.Dr.Tunç EREM Telefon 0 212 518 16 00 Adres Marmara Üniversitesi, Göztepe Kampüsü 34722 Göztepe İSTANBUL Birimlerin Dağılımı 13 fakülte , 11 enstitü, 8 yüksekokul ve rektörlüğe bağlı 3 bölüm, 28 araştırma ve uygulama merkezi ile 104 bölüm, 44 programda eğitim-öğretim ve araştırma görevlerini sürdürmektedir. Öğrenci Sayısı 52245 Akademik Personel 2915 BarınmaÜniversiteye ait toplam 550 yatak kapasiteli, 2 kız öğrenci yurdu mevcut. BursRektörlük tarafından 1600 öğrenciye burs veriliyor. Rektörün Adaylara Mesajı"Sevgili öğrenciler; Küresel Eğitime katkılarıyla tanınan, nitelikli öğretim üyesi kadrosu ve geniş imkanlarıyla istanbul'un her köşesinde bir kampüse sahip olan, dört farklı dilde eğitim ve öğretim veren, Türkiye'nin üçüncü büyük üniversitesi Marmara üniversitesi'nde alacağınız çağdaş eğitim sizleri hayatınız boyunca farklı kılacak ve vizyon sahibi olmanızı sağlayacaktır" Genel BilgiMarmara Üniversitesi ,14 fakülte, 9 yüksek okul, 11 enstitü ile eğitim öğretime devam ediyor. Marmara Üniversitesi'nin Avrupa Birliği'ne yaptığı müracaat başarılı bulunup, Avrupa Birliği tarafından kabul edilerek " Erasmus University Charter " ile ödüllendirildi. Böylece Marmara Üniversitesi Avrupa Birliğinin finansal olanaklarından yararlanma imkanına kavuşmuştu. Avrupa Birliğinin yapacağı finansal destek ile Türk Ulusal Ajasından Öğrenci ve Öğretim elamanı değişimi icin ödenek temin edilebilir. Müfredat geliştirme,yoğun kurslar, yaz okulları, Thematic network gibi eğitimle ilgili hazırlanacak projelere veya Avrupa ülkeleri üniversitelerinin hazırladığı projelere katılarak direk olarak Avrupa Birliği'nden kaynak sağlanabilir. Üniversitenin daire başkanlığı bünyesindeki Spor Şube Müdürlüğü bölümü hafta sonu öğrencilere yönelik olarak ücretsiz spor faaliyetleri düzenliyor. Bu faaliyetler; basketbol, voleybol, satranç, masa tenisi, tenis, dans, fitness , tae - bo , dağcılık gibi dallardan oluşmakta. Göztepe Kampusunda bulunan spor salonu da öğrencilerin çeşitli spor faaliyetleri için yararlanmasını sağlıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder