18 Temmuz 2009 Cumartesi

EĞİTİM İLETİŞİMİ VE PLANLAMASI

EĞİTİM İLETİŞİMİ VE PLANLAMASIProgramın Amacı Öğrencilere bilgi,beceri, tutum ve alışkanlık olarak kazandırılacak davranışların belirlenmesi, bu davranışların kazandırılması için uygun eğitim olanaklarının ve yöntemlerinin geliştirilmesi konularında eğitim ve araştırma yapmaktır. Mezunlara, gelişen bilim ve teknolojinin kurumlarda yarattığı eğitim gereksinmesini saptama, analiz etme, program hazırlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini en kısa sürede, etkin ve ekonomik olarak gerçekleştirebilecek bilgi ve beceriler kazandırılır.Programda Okutulan Belli Başlı Dersler Eğitime giriş, eğitim tarihi,eğitim sosyolojisi,eğitim felsefesi,öğrenme psikolojisi,ergenlik psikolojisi,araştırma teknikleri,ilköğretimde program ve öğretim, okul öncesi eğitim, programlı öğretim,eğitim teknolojisi,öğretim ilke ve yöntemleri ve eğitimde program geliştirme gibi dersler okutulmaktadır. Çalışma Alanları Milli Eğitim Bakanlığı’nın çeşitli birimlerinde, kamu iktisadi teşekküllerinin, bankaların, özel öğretim kurumlarının eğitim birimlerinde çalışabilirler. EKONOMETRİProgramın Amacı Ekonometri programı iktisat kanunlarının niceliksel (kantitatif) olarak ortaya konması ve çeşitli iktisat sorunlarının niceliksel olarak incelenmesi, uygun kararların alınması gibi konularda eğitim yapar. Programda Okutulan Belli Başlı Dersler Ekonometri programında eğitim süresi 4 yıldır. Bu programda okutulan derslerde daha çok iktisadi konulara, uygulamalı olarak da matematik, istatistik, yöneylem ve bilgisayar konularına ağırlık verilir. Gereken Nitelikler Ekonometri programına girmek isteyenlerin her şeyden önce sayısal düşünme yeteneği yüksek, sayılarla uğraşmaktan sıkılmayan, sosyal olaylara ilgili ve disiplinli çalışmaya alışkın kimseler olmaları gerekir. Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler Ekonometri bölümünü bitirenlere kimseler "Ekonometrist" unvanı ile görev yaparlar. Ekonometristler, lisans öğrenimi boyunca iktisat öğrencilerinin aldıkları önemli temel ve uygulamalı iktisat derslerinin çoğunu aldıkları için iktisat mezunlarının çalışabileceği tüm alanlarda çalışabilir ve aynı veya benzer işleri yapabilirler. Buna ek olarak aldıkları dersler daha çok sayısal bilgilere dayalı olduğu için çalıştıkları kamu veya özel sektör kuruluşlarının araştırma birimlerinde mikro ve makro iktisat, uluslararası iktisat ve yöneylem alanlarında uygulamaya dönük araştırmalar yapabilirler. Çalışma Alanları Bu bölümü bitirenler iktisat, yönetim ve işletme mezunlarının çalışabileceği tüm alanlarda çalışabilirler; ancak daha çok bu alanların uygulama birimlerinde görev alırlar. EKONOMİProgramın Amacı Hammadde ve insan gücü gibi tükenebilir kaynakların etkin ve karlı biçimde kullanılması, kaynakların artırılması, üretilen mal ve hizmetlerin bölüşümü konularında eğitim ve araştırma yapmaktır. Programda Okutulan Belli Başlı Dersler İktisadi gelişme ve uluslar arası iktisat, iktisat teorisi ve iktisat politikası anabilim dallarında eğitim verilir. Matematik, sosyoloji,iktisadi sistemler,uluslararası iktisat politikası,muhasebe,kalkınma iktisadı, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, kamu ekonomisi, yatırım ekonomisi, ekonometri gibi dersler okutulur. Çalışma Alanları Kamu ve özel sektörde; üst düzeyde yönetici,finans sektöründe; uzman, müfettiş, danışman ve denetçi, Sayıştay ve hesap uzmanlığı sektöründe; yönetici,plânlayıcı, pazarlayıcı ve halkla ilişkiler alanlarında çalışabilirler. Maliyet ve fiyat analizleri yapmak, iş piyasasındaki değişimleri incelemek, pazarlama yöntemlerini belirlemek, verimlilik, mal ve hizmet üretimi ve bu alanlarda karşılaşılan tüm iktisadi sorunların çözümünü yapmak görevleri arasındadır.Büro ortamında işletmeci,maliyeci, sosyolog,hukukçu,endüstri mühendisliği,istatistikçi,turizm ve otel işletmecileri ve üretim katkısı olan tüm meslek sahipleriyle beraber çalışabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder